Blog.

Terug naar overzicht.
I've got 99 problems, but my shop ain't 1

I've got 99 problems, but my shop ain't 1

Posted on 18-10-2014 by Internetbureau gett

De markt waar wij als NoviSites ons in bevinden is groter dan ooit; webshop schieten als paddestoelen uit de grond, maar vallen ook met bosjes bij elkaar omver.


Waar wij massaal de consument de winkelstraat zien mijden om in hun eigen tijd vanuit de luie stoel te winkelen, beraden wij ons ondertussen op de volgende branche die wij kunnen ontzorgen.


Ontzorgen? Ja, ontzorgen.. het modewoord met een prachtige betekenis.

Elk bedrijf wil zijn klanten ontzorgen, maar wij doen dan net 1 stap verder.

Als wij onze klant met een webshop ontzorgen dan betekent dat, dat hij meer tijd heeft om zijn klanten te ontzorgen; noem het een vicieuze cirkel, maar dan in positieve zin!


Een belangrijk deel van het ontzorgen is automatiseren.

Bij het automatiseren van een webshop moet je bijvoorbeeld denken aan:

- Connectie met een leverancier voor het automatisch ophalen van product informatie en voorraad.
- Connectie met distributiecentrum voor het aanmelden van pakketten en het automatisch aanleveren van track&trace gegevens aan de klant.


Naast het automatiseren van processen met externe partijen is het misschien nog wel belangrijker om de interne processen te automatiseren en deze samen te brengen.

Door eens met een frisse blik te kijken naar de tijd die een bedrijf kwijt is met overdragen van informatie van de ene afdeling naar de volgende is vaak al gauw duidelijk dat hier wat valt te winnen.



Stel je voor dat je collega van de sales een bestelling binnen krijgt via de telefoon.
Hij maakt hier een opdracht van op een briefje en geeft het door aan de collega in het magazijn.

De collega in het magazijn ontvangt de bestelling en gaat over op het picken van de order.

Zodra de order compleet is wordt deze ingepakt en klaar gezet voor transport.

De pakbon gaat bij de bestelling; een kopie ervan gaat naar de afdeling voor de facturatie.
 
Nadat NoviSites u heeft ontzorgd kan het er als volgt uitzien:

De klant plaats zelf zijn bestelling via een digitale prijslijst.
Deze komt op een display binnen in het magazijn en de magazijn medewerker kan meteen beginnen met picken; zodra de order klaar staat voor verzending meld de magazijn medewerker deze gereed.

Het systeem meld het pakket aan bij het transportbedrijf en de facturatie afdeling krijgt de bestelling te zien om deze te factureren.
In bovenstaand voorbeeld automatiseren we 3 processen, vermijden we externe ruis door de klant zelf te laten bestellen, verminderen we het aantal stappen binnen de afdelingen en wordt alles daarnaast netjes opgeslagen in de bestellingshistorie.
Geen stapels met pakbonnen, bestellingen die nooit bij de factuur afdeling aankomen en de sales afdeling kan zich volledig storten op het werven van nieuwe klanten.
 
Heeft u een webshop en wilt u, net als de consument, op uw luie stoel zitten en de webshop vóór u laten werken?

Neem dan contact op met Gett; naast het leveren van de totaaloplossing voor uw webshop kunnen wij u ook ontzorgen door de volledige automatisering op ons te nemen.




Deel op social.