Blog.

Terug naar overzicht.
Internet of de revolutie

Internet of de revolutie

Posted on 12-05-2015 by Internetbureau gett

Wie komt er nog in een bankfiliaal? Ik niet, u waarschijnlijk ook niet. Want we regelen de bankzaken online. De afgelopen jaren is het personeelsbestand binnen de bankensector met maar liefst een derde afgenomen.

En dat gaat alleen maar door.

De ING maakt bekend dat er 1.700 medewerkers worden ontslagen, bovendien wordt het contract met 1.000 tijdelijk ingehuurde krachten niet verlengd.

Ondertussen werken er meer ict-ers bij banken dan bankiers.

Achmea kwam er te laat achter dat het met 19.000 werknemers op de loonlijst de concurrentiestrijd niet kon winnen. Daarom heet het nu Centraal Beheer – Achmea.

Het kenmerk van een revolutie is de ondergang van de gevestigde orde en dat is aan de orde:

De faillissementen in de detailhandel geven blijk van de onmacht om te schakelen naar de wensen en koopgedragingen van de consument. Hans van Breukhoven was decennia lang een gevierd entrepreneur met zijn Free Record Shop. Onlangs stond een artikel in de Telegraaf dat mij deed vermoedden dat hij binnenkort een doos onder een brug als woning moet betrekken.

Maar zo zijn er tal van voorbeelden: De Harense Smid, Hallfords, Hans!, OAD en D-reizen kondigde recent aan 50% van de fysieke kantoren te gaan sluiten. Het valt ook in winkelcentra op, winkels staan op rij leeg.

Ook de grafische sector is kwijnende onder de druk van de internet gestuurde concurrenten.

Wat ik als internet addict niet had verwacht is dat zelfs de HEMA recent drie winkels moest sluiten.

Muziek, artiesten en genres halen we op maat op via Spotify. En Netflix brengt je ‘on demand’ de gewenste film. Mijn prestaties op de mountainbike worden via Strava minutieus geregistreerd en gedeeld met mijn MTB maatjes.

Consumenten, u dus en ik, hebben in 15 jaar het roer drastisch omgegooid. We zijn niet meer afhankelijk van middenstanders en hun aanbod, we gaan er niet meer op af. Nee, we bepalen vanaf de luie bank wie het gewenste product heeft en we bepalen ook nog eens op de zogenaamde vergelijkings-sites welke webshop ons de beste aanbieding kan doen.

Het verbaast mij nog steeds dat ondernemers voor wat betreft de internet revolutie ‘Horende doof’ en ‘Ziende blind’ zijn.

Internet vraagt om een strategie

Meer dan 40% van de retailaankopen wordt door het internet bepaald en ook in de toelevering van bedrijven verloopt meer en meer via internet. Of door directe aankopen in een webshop, of door oriëntatie voordat de potentiele klant zijn of haar keuze voor een bedrijf maakt.

Als NoviSites websolutions kunnen wij uw internetstrategie helpen te ontwikkelen:

  1. Bepalen van de huidige stand van zaken.
  2. Wat zijn de doelstellingen?
  3. Hoe gaan we de doelstellingen realiseren?
  4. We stellen een plan van aanpak op.
  5. Vervolgens voeren we de grafische en technische aspecten uit.
  6. We gaan online met de website, webshop en zo nodig ondersteunt door een app.
  7. Onze e-marketeers zorgen ervoor dat uw campagne onder de aandacht van de doelgroep komt.
  8. Via Google Analytics meten we de resultaten doorlopend en overleggen met u het verloop van de strategie en stellen zo nodig de campagne bij.

Neem contact met mij op voor een afspraak hoe wij uw onderneming succesvoller kunnen maken.


Deel op social.