Blog.

Terug naar overzicht.
De trends van toen en nu

De trends van toen en nu

Posted on 10-11-2016 by Internetbureau gett

Met 2017 om de hoek is het een mooi moment om de tussenstand op te maken.
Welke trends laten we achter in 2016, welke actualiteiten wij mee naar 2017 en nog belangrijker; met welke belangrijke aspecten krijgen wij te maken in 2017?

Be(ont)zorgen
Afhaalpunten, pakketkluizen, buren en postbodes.
Ochtendlevering, avondlevering, zondag levering en ‘same-day-delivery’.

De afgelopen jaren hebben we het bezorgen van pakketten zien exploderen; alles moest sneller, soepeler, vaker en goedkoper.
Hoe belangrijk dit ook blijft.. deze trend is ondertussen aan het stagneren.
Waar het eerder voor alleen de grootste webshops het mogelijk was om bijvoorbeeld zondag levering aan te bieden, is dit tegenwoordig zo ingeburgerd en een algemeen geaccepteerd goed, dat ook de kleinere webshops deze middelen inzetten om het pakket op elk gewenst moment bij de klant te krijgen.

Het is nu wachten tot we zover zijn dat een drone je pakketje af komt leveren!

Afhakers
De concurrentie op het wereld wijde web is moordend.
De consument is verwend en kan op tig plekken het product vinden waar hij of zij naar op zoek is!
Het laatste wat je wil is dat als de potentiële klant op jouw webshop terecht komt, hij of zij afhaakt omdat iets niet duidelijk is of niet goed werkt.

Als je in een fysieke winkel een klant een beetje versuft en vragend rond ziet lopen, dan is de enige juiste oplossing de klant te vragen of alles te vinden is en of hij of zij ergens hulp bij nodig heeft.
In een webshop gaat dit een stuk lastiger; vaak ben jij je niet bewust van een probleem of pijnpunt.

De oplossing hiervoor is om een middel in te zetten dat volledig anoniem een profiel maakt van het bezoek van jouw klant.
Hierin wordt precies bijgehouden waar een klant op klikt, overheen gaat of blijft hangen.
Zie het als een spoor van alle stappen die een klant zet in jouw winkel.

Een analyse van zo’n profiel wijst vaak gauw uit of er ergens een pijnpunt zit in jouw webshop.
Denk aan:
- Een onlogische vervolgstap
- Niet werkende knop
- Foutmelding op een pagina
Dit systeem is te integreren in elke website of webshop!
Wilt je weten waar jouw klanten ‘verdwaald raken’ en meer weten over deze oplossing? Neem dan contact op!

SEO is DOOD?!
Nee hoor, doe maar rustig..
SEO; Search engine optimization oftewel zoekmachine optimalisatie is niet dood.
Sterker nog.. het is levendiger dan ooit!

Zelfs de allermooiste webshop met de allerbeste content heeft SEO nodig.
Als zoekmachines zoals Google jouw mooie en unieke content niet goed kunnen lezen, zal dit je vindbaarheid niet ten goede komen.
Stel je voor: Google is een boek criticus en jouw boek ziet er prachtig uit, maar de letters zijn niet zichtbaar.. zie dan maar eens je ‘Oprah book club’ sticker te krijgen!

Sterke, relevante en unieke content is nog steeds ontzettend belangrijk en de marketeers van NoviSites weten daar alles van! Neem contact met hen op voor een passend advies!

Deel op social.