Blog.

Terug naar overzicht.
Google Adwords heeft een nieuwe naam! | Google Ads

Google Adwords heeft een nieuwe naam! | Google Ads

Posted on 20-08-2018 by Mandy bakker

Google AdWords doet wellicht bij veel mensen wel een belletje rinkelen. Google heeft besloten om per 24 juli 2018 het advertentieprogramma Google AdWords een nieuwe naam te geven, namelijk Google Ads. Sinds de lancering van AdWords 18 jaar geleden, is er al veel veranderd. Google is dan ook van mening, dat de oude naam de vernieuwde versie niet meer dekt. De wijziging is volgens Google dan ook nodig om de producten voor adverteerders en publishers simpeler en toegankelijker te maken.

 

Google Ads | Wat is er veranderd voor de gebruiker?


Google Ads biedt de gebruiker van de website of webshop, de mogelijkheid om de verschillende statistieken van campagnes en advertenties nauwlettend in de gaten te houden. Zo kan de gebruiker eenvoudig nagaan, via welke betaalde advertenties (ook wel ads genaamd) de meeste animo is en wat dus ook het meeste oplevert. Er kan gebruik worden gemaakt van diverse advertenties waaronder; zoek-advertenties, display-advertenties, video-advertenties en app-advertenties. Het verschilt per branche en het product wat er word aangeboden, welke advertenties het beste zullen werken. Hieronder zal ik de verschillende advertenties uitgebreid benoemen:

 

  • Zoek-advertenties

Zoek-advertenties zijn de tekst advertenties die worden weergegeven in Google. U betaald hierbij enkel, wanneer een bezoeker de advertentie aanklikt om te bezoeken of gebruikmaakt van de bel-knop. Hierbij kunt u ook zelf de kosten per klik bepalen of een dagbudget instellen.

 

  • Display-advertenties

Hetgeen wat gaat veranderen eind 2018, is het feit dat Google de 'image picker' gaat lanceren. De 'image picker' is bedoeld voor het vergemakkelijken en het inrichten van de display-advertenties. Display-advertenties bevatten naast tekst ook afbeeldingen of rich media, zodat er aangepaste lay-outs, interactieve elementen, animaties en meer aan toegevoegd kan worden.

 

  • Video-advertenties

YouTube-videoadvertenties worden alleen aangeboden aan de door u getargete gebruikers. 

 

  • App-advertenties

Met universele app-campagnes kunt u in één campagne uw iOS- of Android-app promoten onder miljarden gebruikers op Google. Met behulp van machine learning vindt u de meest geschikte gebruikers en haalt u het beste uit uw budget.

 

Advertentieplatform | verdere naamswijzigingen


De namen van de advertentieplatform Google AdWords en DoubleClick verdwijnen hiermee dan ook volledig! Zo zullen Double Click advertiser products en Google Analytics 360 Suite samengaan onder de nieuwe naam 'Google Marketing Platform'. DoubleClick publisher products en DoubleClick Ad Exchange zullen straks allebei “Google Ad Manager” gaan heten. Voor de opbouw en herstructurering zelf, zijn er verder geen directe gevolgen voor het gebruik van de bestaande diensten. 

 
Wanneer men via Google Ads adverteert, investeert men in zijn of haar eigen bedrijf. Zorg ervoor dat het duidelijk is hoe Google Ads werkt alvorens u aan grote campagnes en advertenties begint. Hulp nodig bij het gebruik en inrichten van Google Ads? Neem gerust contact met ons op of mail naar info@gett.nl. 


Deel op social.