Slider

Conversie optimalisatie.

Nóg meer uit uw website halen

Image

Bezoekers worden klanten!

Dat is natuurlijk de bedoeling, anders hebben we niets aan veel verkeer. Met de SEO-optimalisaties en AdWords-campagnes hebben we natuurlijk zoveel mogelijk relevante bezoekers gekregen.

Dat was eerste stap. Nu stap 2: conversieoptimalisatie.
Met conversieoptimalisatie helpen we uw bezoekers om tot actie over te gaan. Deze acties, die we samen met u kunnen vaststellen, noemen we ook wel conversies.

Enkele voorbeelden van conversies:

  • Een bestelling doen
  • Een contactformulier invullen
  • Inschrijven voor de nieuwsbrief
  • Een folder of prijslijst bekijken
  • Openingstijden raadplegen
     

      +    Meer omzet uit bezoekers
      +    Veel quick wins
      +    Meetbaar resultaat

 

 

Image

Hoe wij optimaliseren

Bij het ontwerp denken we al na over hoe een bezoeker zich op een website beweegt. Toch... is een website nooit af. Door on-site aanpassingen te doen kunnen wij bezoekers helpen aan een soepele en intuitieve website. Zodat zij een aankoop doen of contact opnemen. Bezoekers verleiden, dat is het spel. Een leuk spel.

Hoe? Met onze ervaring, een aantal tools en met behulp van Google Analytics kunnen we de ‘flow’ versoepelen. Waar haken bezoekers af en hoeveel? Statistieken worden verbeterpunten.

Wat bijvoorbeeld? Voorbeelden van wat we kunnen doen:

  • Overbodige obstakels in het klantpad weghalen
  • Het aantal stappen of aantal pagina's beperken
  • Het bestelproces terugbrengen naar één pagina
  • De menustructuur versimpelen
  • Overtuigende content toevoegen zoals bezorgopties, betaalmethoden & reviews
  • Product-modules toevoegen voor aanvullende verkoop
  • Overtuiging aanbrengen in tekst of lay-out
  • Knoppen verplaatsen
  • Kleuren aanpassen of toevoegen
  • Aanpassingen doen speciaal voor mobiel & tablet
  •  A/B testen

 

 

 

 

Image

Uitgelicht

Product-modules

Batterijen bij speelgoed, onderhoudsspray bij schoenen. Bezoekers willen een product kopen en kunnen daar best een ander product bij gebruiken. Wij hebben modules waarmee u bijpassende producten, accessoires of alternatieven onder de aandacht kunt brengen. Positief voor de conversie!

      +    Laat zien dat u veel te bieden heeft
      +    Verhoging van het besteed bedrag

Mobiel & tablet

Gebruikers van mobiel willen niet altijd álle informatie zien die op uw website staat. Simpel omdat ze onderweg zijn of op hun mobiel veel gerichter informatie opzoeken. Door overbodige items weg te laten, "loodsen" we uw bezoeker sneller door naar wat hij of zij zoekt: uw openingstijden, uw adres of de voorraadstatus van een specifiek artikel bijvoorbeeld. De kunst van het weglaten dus... Ook prestaties op het gebied van laadtijd tellen mee!

      +    Telt mee in rankings (SEO)
      +    Mobiele gebruikers converteren steeds meer

 

 

Image

A/B testen

Niet op basis van gevoel beslissingen nemen maar de bezoekers laten kiezen. Komen er meer verkopen uit versie B van een pagina beter dan versie A? Dan wordt er gekozen voor versie B. Door op deze manier verschillende wijzigingen door te voeren wordt uw website stapsgewijs duidelijker. Met als resultaat dat u meer verkopen en/of contactaanvragen krijgt. 

Een simpel voorbeeld: we willen meer bestellingen. Zullen we de bestelknop oranje maken of groter? We maken beide varianten op en deel 1 van de bezoekers tonen we de oranje knop (versie A) en deel 2 van de bezoekers de grotere knop (versie B). De versie die de meeste bestellingen oplevert wint!

      +    Gebruiker weet niet dat hij aan een test deelneemt
      +    Onderbouwd met cijfers

 

Kleine aanpassingen kunnen al veel verschil maken. Klanten verleiden, om de opbrengst uit uw website te vergroten. Overige online kanalen die u misschien inzet, zoals AdWords, profiteren direct mee.

gett uw doel! Neem contact op - wie weet zien we direct kleine aanpassingen die verschil maken